نکات مهم در مورد ثبت درخواست شورای بررسی موارد خاص در سامانه سجاد
توجه توجه
1 - ثبت درخواست شورای بررسی موارد خاص در سامانه سجاد به آدرس portal.saorg.ir ، شامل دو مرحله ثبت نام و سپس ثبت درخواست است. پس از اتمام مراحل ثبت نام اولیه، کارتابل شما در این سامانه ایجاد میشود. جهت ثبت درخواست میبایست از منوی خدمات، و بعد زیر شاخه اموردانشجویان داخل گزینه کمیسیون بررسی موارد خاص ر ا انتخاب کنید.
2 - اگر گزینه کمیسیون بررسی موارد خاص در منوی شما وجود ندارد به این دلیل است که در زمان ثبت نام تمام مقاطع تحصیلی خود را وارد نکرده اید و یا خود را فارغ التحصیل و نه در حال تحصیل عنوان نمودهاید. دانشجو باید در زمان ثبت نام حداقل دو مقطع تحصیلی قبلی خود را وارد نماید. وضعیت مقاطع قبلی را دانش آموخته و وضعیت مقطع تحصیلی جاری را در حال تحصیل انتخاب نمایید.
3 - پس از انتخاب گزینه بررسی موارد خاص فرم آن نمایش داده میشود. اطلاعات خواسته شده در فرم را با دقت تکمیل نمایید. توضیحات مربوط به شرایط خاص خود(مانند پزشکی، ازدواج، طلاق، فوت نزدیکان یا سایر) را نوشته و حتماً مدارک و مستندات مربوط به آ ن را بارگذاری کنید.
از بارگذاری مدارک غیر مرتبط با درخواست خودداری نمایید. برای هر مستند و شرایط خاص یک فایل میتوان بارگزاری کرد در صورت بیشتر بودن مستندات با کلیک بر گزینه اضافه در پایین همین صفحه، می توانند مستندات بیشتری ارائه دهید.
4 - دانشجویانی که یک ترم یا بیشتر عدم مراجعه به دانشگاه داشتهاند برای بازگشت به تحصیل و یا انصراف باید مدارک و دلایل مربوط به عدم مراجعه خود را ضمیمه نمایند.
5 - تاریخ شروع و پایان درخواست در این فرم، به معنی شروع و پایان اتفاق و مستند خاص ارائه شده توسط دانشجو میباشد. به عنوان مثال دانشجویی که به دلیل بیماری و بستری بودن در بیمارستان نتوانسته است ترم را با موفقیت به پایان برساند و برای دومین بار مشروط شده است میتواند برگه ترخیص از بیمارستان را ضمیمه کند و تاریخ شروع بستری و تاریخ ترخیص را در بخش شروع و پایان فرم وارد نماید.
6 - پس از تکمیل فرم درخواست و ثبت آن، یک کد پیگیری دریافت میکنید که به معنی اتمام مراحل ثبت نام و ثبت درخواست شما میباشد.این درخواست به کارشناس آموزش ارسال میشود و در صورت کامل بودن کارنامه و پرونده شرایط خاص به کارشناس شورای موارد خاص دانشگاه ارسال خواهد شد.
7 - تما م مراحلی که توسط کارشناس آموز ش و کارشنا س موارد خا ص دانشگاه و کارشناس موارد خاص استان تا صدور رای نهایی انجام میشود. در کارتابل شما در سامانه سجاد قابل مشاهده است. لازم به توضیح است در صورت مسدود نبودن دریافت پیامکهای تبلیغاتی بر روی خط تلفن همراه ثبت شده به اسم دانشجو در سامانه سجاد، با انجام هر مرحله پرونده توسط کارشناسان دانشگاه برای آن دانشجو پیامکی ارسال میشود و دانشجو میتواند با مراجعه به سامانه در جریان مراحل رسیدگی به پرونده خود قرار گیرد.
8 - از تماس تلفنی یا مراجعه حضوری برای اطلاع از وضعیت پرونده خودداری نمایید. اساساً راه اندازی سامانه سجاد به منظور انجام امور به صورت مجازی است و تماسهای مکرر و مراجعه حضوری جهت پیگیری پرونده فقط باعث اتلاف وقت کارشناسان و در نتیجه تأخیر در بررسی پرونده ها و صدور آراء میشود. تنها در صورتیکه مراحل رسیدگی به پرونده شما طولانی شد و با مراجعه به سامانه سجاد متوجه دلیل این تأخیر نشدید با همراه داشتن کد پیگیری و تاریخ درخواست خود به کارشناس مربوطه در امور دانشجویی دانشگاه مراجعه فرمایید.
9 - در صورت نیاز به صدور رأی از سازمان مرکزی )تهران( مثلاً برای عدم مراجعه طولانی و یا افزایش سنوات بعد از ترم 6 ، دانشجو موظف میباشد بعد از صدور رای اولیه در شورای استانی موارد خاص، به کارتابل خود در سامانه سجاد مراجعه نموده و از طریق یک کارت بانکی دارای رمز دوم مبلغ تقریبی 13 هزار تومان را به حساب امور دانشجویان واریز نماید تا پرونده توسط کارشناس شورای موارد خاص در سازمان رویت شود و در صورت کامل بودن در جلسه آن سازمان مورد بررسی قرار گیرد. بدیهی است در صورت عدم پرداخت این وجه توسط دانشجو، پرونده مورد بررسی قرار نمیگیرد.
10 - پرونده ها به ترتیب تاریخ ثبت درخواست، در دستور کار شورای بررسی موارد خاص قرار گرفته و پس از تشکیل جلسه، آراء در سامانه
سجاد ثبت میشود.